کلیک کنید

۱۳۸۹ بهمن ۱, جمعه

بیماری های موثر بر کاهش میل جنسی زنان

کاهش میل جنسی در زنان

بسیاری از بیماری‌ها با کاهش میل جنسی، باعث می‌شوند روابط زناشویی تحت تاثیر قرار بگیرد. در واقع می‌توان کاهش میل جنسی را به‌عنوان یکی از بارزترین عوارض این بیماری‌ها به‌حساب آورد.
بسیاری از بیماری ها باعث کاهش میل جنسی در فرد می شوند ، بنابراین اگر دچار کاهش میل زناشویی و یا هر نوع اختلال دیگری در این عملکرد شده اید، به پزشک مراجعه کنید تا علت اصلی آن مشخص شود وتا با رفع مشکل زمینه‌ای، این مشکل شما نیز برطرف شود.
برخی از مهم‌ترین بیماری‌‌هایی که باعث کاهش میل زناشویی می شوند عبارتند از:
کیست‌های تخمدانی
آمیزش‌‌های دردناک، می‌توانند علامتی از وجودکیست‌های تخمدان‌ در رحم زنان باشد. بیماری های التهاب لگن و یا سرطان لگن نیز چنین  علامتی را به همراه دارند.بنابراین  آمیزش‌های دردناک را نباید نادیده گرفته شوند.
یائسگی
میل زناشویی در زنان به دلیل تغییر در هورمون‌های خاصی در دوران یائسگی کاهش می یابد. کاهش میزان هورمون استروژن (هورمون زنانه) در بدن زنان ،باعث کاهش میل جنسی ، خشکی واژن و در نهایت  دردناکی آمیزش می‌شود. تستسترون که هورمون مردانه می باشد ،در بدن زنان و مردان وجود دارد و کاهش این هورمون  در میل زناشویی مرد و زن نقش دارد. کاهش این هورمون در زنان باعث  کاهش فعالیت تخمدان‌ها می شود .
دیابت
بیماری دیابت اسباعث مشکلات دیگری مانند آسیب‌های عصبی و بیماری‌‌های عروقی  در بدن می شود. در زنان این عارضه به شکل کاهش میل زناشویی خود را نشان می دهد. البته این عوارض با کنترل قندخون ، فشارخون و مقدار کلسترول خون، قابل جبران می باشد.
افسردگی
بروز افسردگی و اختلالات عصبی باعث می شود که مواد شیمیایی مغز و یا هورمون‌ها و ناقل‌های عصبی در وضعیت متعادلی نباشند،و این مسئله میل زناشویی را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث کاهش آن می شود.استفاده از دارو‌های ضدافسردگی نیز باعث کاهش میل زناشویی می‌شوند.
البته استفاده ازدارو‌هایی با فرمول مشابه ویاگرا و یا خود ویاگرا  به بهبود این وضعیت کمک می کنند.
بیماری‌های عروقی
در بیماریهای عروقی به مرور زمان رگ‌های خونی وشریان‌ها ، سخت و باریک می شوندو خون‌رسانی به دستگاه تناسلی کاهش می یابد در نتیجه باعث کاهش میل جنسی می شود.
عوارض جانبی برخی داروها
دارو‌های مانند ضدافسردگی، دارو‌های فشارخون و حتی دارو‌های ضدبارداری می‌توانند میل زناشویی را تحت‌تاثیر قرار دهند.
بیماری ام.اس
در بیماری ام.اس  سیستم عصبی مرکزی به تدریج تخریب می‌شود، و این امر بر روی میل جنسی نیز اثر می‌گذارد. عدم خشنودی از آمیزش و یا کمبود میل زناشویی در زنان می‌تواند دال بر ابتلا به این بیماری باشد. بیماری‌های عصبی دیگری نظیر پارکینسون نیز چنین تاثیر مشابهی را به همراه دارند.
آندومتریوز
علایم دردناک بیماری آندومتریوز نظیر گرفتگی‌های شکمی‌ دردناک، قاعدگی‌های شدید و درد مزمن لگنی، امکان آمیزش را به سختی فراهم می‌کند .
اختلالات تیروییدی
تیرویید، غده‌ای  در جلوی گردن ،که در سلامت انسان نقش مهمی را ایفا می‌کند. کنترل سوخت و ساز بدن، از دما گرفته تا وزن، و همچنین سلامت زناشویی از جمله فعالیت‌های غده‌ تیرویید است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر